diumenge, 20 de desembre del 2009

Pastís d'aniversari


La setmana passada va ser l'aniversari d'en Sergi i com que, com diu na Magdalena la meva sogra, he agafat coratge dins la cuina, me vaig engrescar a preparar el pastís. Volia que tengués xocolata, perquè en Sergi ho va posar com a condició, i jo guardava maduixes, móres i gerds de l'estiu dins el congelador. Així que vaig pensar que el podia preparar amb aquests ingredients. També tenia ganes de revestir-lo amb alguna cobertura atractiva, recordant els meravellosos tortells d'aniversari dels meus nebots d'Argentina, na Juanita i en Fermín, que contemplam a les fotos que ens arriben allèn del mar. En Sergio m'explica que allà és molt normal cobrir els pastissos amb una capa que, tenyida amb colorants alimentaris, permet aconseguir unes "tortas" realment espectaculars. Així que no és d'estranyar que princeses, blancaneus, granotes, vaixells, futbolistes, espidermans... hagin desfilat virtualment, un any i un altre, davant els nostres ulls estorats, saludant-nos des d'una una atalaia de merenga. Bé, jo ja sabia que això no estava dins les meves possibilitats, però volia provar a veure que me sortia. Encara que necessitava ajuda, i la vaig demanar a n'en Gerardo, un company uruguaià d'en Sergio, de família de pastissers allà al seu país, que me va donar la recepta de la "Glasa real".

Recepta:

BESCUIT DE XOCOLATA (Jo he fet el de la My cook, però serveix qualsevol "coca dolça")
Ingredients:
- 200 g. de sucre
- 4 ous
- 100 g. de xocolata de cobertura
- 100 g. de mantega
- 200 g. de farina
- un paquet de llevadura royal, canari etc.

Trossejar la xocolata prement 10 seg. TURBO i reservar.
Posar la paleta mescladora a les fulles, abocar el sucre, els ous i emulsionar 2 minuts, velocitat 4. Afegir la xocolata trossejada i programar 4 minuts, 40º, velocitat 2.
Retirar la paleta mescladora i agregar la farina, la mantega i la llevadura. Pastar 1 minut a velocitat "amasado".
Untar un motllo amb mantega i farina, vessar la pasta al seu interior i enfornar a 180º durant 30 minuts aproximadament.


Pel farciment, vaig fer bullir les maduixes, els gerds i les móres amb un parell de cullerades de sucre durant un parell de minuts per confitar-ho un poquet.


COBERTURA
"Glasa real"
1 blanc d'ou
200 g. de sucre pols
unes gotetes de suc de llimona
colorant (si escau)

Pujar el blanc d'ou i anar afegint-li a poc a poc el sucre pols i el suc de llimona fins que s'obté una massa d'una gran consistència (no ha de caure si giram el bol cap per avall). La meva sogra me va cotar que la tradició diu que s'ha de pujar durant mitja hora! (ara entenc d'on li ve aquest nom tan pompós).

Com que quedava molt blanca (jo no tenia colorant) li vaig posar pel damunt xocolata rallada.
El resultat és el que veis: estic contenta, sobretot perquè com a pràctica no està malament. Ara sé que no és difícil i que, amb una mica més de paciència i d'imaginació, es poden fer dolços vistosos i divertits.






1 comentari:

  1. Per les fotos fa una pinta insuperable! L'hauré d'intentar fer... (se m'acumulen les receptes pq encara no he fet la crema de carabassa).

    ResponElimina