dissabte, 5 de desembre de 2009

BOL “MANDARÍ (ner)”




Quan anam al vegetarià “La Ruta Verde”, en Sergio sempre demana el “Bol Oriental”, un plat de fideus xinesos amb trocets de verdures variades, tallades en juliana, saltejades. Així que, com que diu que en podria menjar cada dia (!), decidírem experimentar amb el wok a veure si, a la Cuina del Mandariner, ens sortia un plat parescut. Des d'aleshores, l'he anant canviant en funció de la verdura que hi ha per ca nostra. L'altre dia, com que havíem de donar sortida a les hortalisses que encara ens quedaven de la senalla eco, hi vaig posar els següents ingredients (les quantitats un poquet a ull):

bròquil
carabassó
pastanagó
batata dolça (de color taronja)
ceba
panses de corinti
pasta (spaguetti, fideus xinesos, fideus d'arroç...)
oli d'oliva
salsa de soja
sèsam

Preparació:
Tallar en juliana el pastanagó, la batata, el carabassó i la ceba , i el bròquil a “ramets” petits. Posar el wok al foc i quan està ben calent, untar-lo d'oli amb un pinzell (jo el pos d'oliva. També es pot emprar oli de sèsam, però s'ha d'anar un poc alerta a no fer llarg perquè dóna molt de gust). Una vegada l'oli és calent, hi posam: primer els ingredients de més difícil cocció, en aquest cas la batata i el pastanagó. Li donam un parell de remenades i, a continuació, hi afegim el bròquil, el carabassó i un poquet més tard la ceba. Mentre s'està coent, remoure tot el temps i anar-li afegint un rollet de salsa de soja. Quan ja està tot cuit, introduir al wok la pasta prèviament bullida, les panses i una grapadeta de sèsam, salsa de soja al gust i, si es troba necessari, una espipellada de sal. Per acabar, mesclar-ho tot ben mesclat i servir.



Cuinar amb wok (originari de la Xina) respon a la necessitat de milions de persones de fer el menjar d'una manera que estalvi energia, que necessiti el mínim d'oli, que cuini ràpid, que tengui una gran cabuda i que mantengui el màxim de nutrients i sabor dels aliments. A mi m'encanta la textura que els queda, que estan cuits però molt cruixents, “al dente”. Hem de tenir en compte que si empràssim una paella normal, per obtenir el mateix sabor necessitaríem posar-hi una gran quantitat d'oli. Així idò, amb el wok aconseguim plats més sans, gustosos i amb menys calories.
També s'hi poden preparar plats “al vapor”, estofats..

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada